درنشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرماندار میبد ، رئیس دفتر امام جمعه و جمعی از مسئولان ادارات ،از خدمت دکترکمال یزدی قدردانی و دکتر محمدرضا میرشمسی به عنوان رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان میبد معرفی شد .
رئیس دانشگاه پزشکی شهید صدوقی یزد در این نشست با اشاره به ظرفیت های بهداشتی و درمانی شهرستان میبد گفت : شهرستان میبد در حوزه سلامت و آموزش از ظرفیت دانشکده پرستاری و مامایی برخوردار است که در طول یکسال گذشته اعضای هیئت علمی که از محل اصلی خدمت خود در میبد دور شده بودند، فرا خوانده شدند و ۲ عضو جدید هیئت علمی برای دانشکده میبد جذب شدند.
دکترسید مهدی هاشمی باجگانی با بینان اینکه همچنین ۲ عضو جدید برای دانشکده پرستاری درخواست داده شد که به این مجموعه اضافه شدندافزود : امکانات آموزشی و رفاهی در طول یکسال گذشته در این دانشکده تقویت و زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری فراهم و رشته فوریتهای پزشکی نیز راه اندازی شده‌است  که با افزایش زیرساخت‌ها،  دانشکده علوم پزشکی میبد نیز راه‌اندازی می‌شود.
هاشمی با اشاره به اینکه  میبد در حوزه بهداشت در همه شاخص ها وضعیت خوبی دارد تصریح کرد : با توجه به افزایش صنایع در شهرستان‌های میبد و اردکان ، به انجام اقدامات بیشتر در خصوص بیماریهای غیر واگیر از جمله آلودگی و سرطان به عنوان دغدغه مردم نیاز است.
رئیس دانشگاه پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : بیشتر پزشکان متخصص شاغل در شهرستانهای استان بعد از یزد، میبدی هستند و بیمارستان با پیگیری رئیس بیمارستان و همت خیرین  سلامت ، دارای امکانات تشخیصی و درمانی متعدد است.
سید جمال سجادی پور فرماندار میبد هم گفت: مهم این است زمانی که مسئولیتی داریم، کارنامه خوبی از خود به یادگار بگذاریم و منشاء خیر و اقدامات گوناگون در حوزه‌های مختلف باشیم.
سجادی پور با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های پزشکان و پرستاران جبهه سلامت در دوران کرونا  افزود : هر چه قدر در حوزه بهداشت در ارتباط با پیشگیری اقدامات بیشتر انجام شود،  کمتر نیاز به درمان پیدا می‌کنیم.
وی اجرایی شدن پروژه‌های ساخت و ساز در بخش درمان را نیز  یادآور شد و  گفت : یکی  از این پروژه ها احداث ساختمان شبکه بهداشت و درمان است که آغاز شده است .
دکتر محمدرضا میرشمسی رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان میبد هم ایجاد روحیه همدلی و کار ، جهت ارتقای شاخص‌های سلامت در شهرستان میبد و ارتقای وضعیت بهداشت، صیانت از جوانی جمعیت و خانواده، استفاده از ظرفیت شهرداری و شورای اسلامی شهر، پیگیری اجرا و تکمیل زیرساختهای حوزه بهداشت، پیگیری اجرای سند ملی بیماریهای غیر واگیر، کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت اهمیت دادن به سلامت روان در کنار سلامت جسم و اهمیت دادن به حفظ سلامت شاغلین را از جمله اولویتهای کاری خود برشمرد .
میرشمسی گفت :  از ظرفیتهای فرمانداری، شهرداری، بسیج ، تشکلهای مردمی و رسانه استفاده  بحث نظام ارجاع  و سلامت خانواده و پیشگیری و کنترل سرطانها را بعنوان اولویت کاری خود پی گیری خواهد کرد .